Det visar sig vad som är viktigt…

20130421-205156.jpg

Att äta mat har alltid varit ett känsligt kapitel för Prinsessan. Hon har svårt att koncentrera sig på att äta och vi använder lite olika metoder för att hjälpa henne att få sig maten. Ibland med att mata och alltid med väldigt mycket verbala förstärkningar. Det handlar då inte om att hon är duktig som äter, för det har ingenting med duktighet att göra här.

I det här fallet handlar det om att berömma när hon kommer ihåg att stoppa gaffeln i munnen av sig självt. Eller att bli påmind om att tugga maten som hon har fått hjälp att stoppa i munnen.

I kväll liksom varje kväll den senast veckan har vi läst Rut & Knut & lilla Tjut.

-Jag tycker inte att hon är söt. Jag tycker mest att hon ska ha belöning, för att hon gapar när hon ska äta.

När man fokuserad på något annat så är det faktiskt inte så himla lätt att komma ihåg. Och då är att ”gapa när man ska äta” något som är stort.

3 thoughts on “Det visar sig vad som är viktigt…

  1. Jag tycker det var snällt av Prinssenan att tänka på Rut!
    I den sitvationen vet jag inte om jag hade gjort det!?

Kommentera

