Det svåra med ögonkontakt

Det är inte helt lätt att få ögonkontakt med lillebror. Han kollar åt alla andra håll än just på den som pratar med honom. På något sätt är han ändå med i samtalen som pågår omkring honom, men inte alltid. Därför får vi ofta be om hans uppmärksamhet.

Ikväll satt han i badet innan kvällningen.

-Ska du natta mig?
-Ja.
-Jippie. För du är den bästa mamman.
-Och du är bästa Prinsen.
-Och du är bästa mamman.
-Prinsen, kan du se på mig?
(tittar inte)
-Tycker du det är svårt att se mig i ögonen?
-Jappis.
-Tycker du, varför då?
-För att… det är svårt.

Så nu vet jag varför. Det är svårt.

5 thoughts on “Det svåra med ögonkontakt

      • Förlåt, jag läser som en kratta. Inte ska du känna dig dum. Det är nog svårt för de flesta att förklara varför.

        jag skrattade väl åt mig själv mest också för att jag ens ställde frågan ”varför”.. hahaha. Lär så länge jag lever.

Kommentera

