Annorlunda perception, byxor till salu

20130226-134613.jpg

Ett par helt oanvända mjuka mycket byxor till salu säljes på grund av att:

De kliar!

Och ja, det vore ju bra att låta lappen vara tills man vet. Men när man gärna vill göra mamma glad genom att säga att de byxorna var jättebra, så är det inte så lätt när man sen inte kan ha dem på sig. Det är inte första paret byxor jag får sälja/ge vidare till någon annan för att de av någon anledning inte känns bra mot kroppen.

Så kan det vara när huden är extra känslig. Såna här extramjuka mjukisbyxor har sömmar som stör. Tunna och mjuka tajts är det som gäller. Och HMs Logg-kollektion. De har särskilt mjuka och sköna tröjor. Då är det bara färger och tryck som ska passa då.

Ser inte jättemycket fram emot att gå upp på nästa avdelning i butikerna. Stilen är lite annorlunda där…

Är det någon som är intresserad så är det en Lindexbyxa i stl 122. Är man inte ytterst känslig så är de faktiskt riktigt mjuka och, trodde jag, sköna.

6 thoughts on “Annorlunda perception, byxor till salu

  1. Känner igen det där, Här i familjen finns det en lillebror till storebror med diagnos som alla ratade plagg sparas till. Här gäller det även att inte köpa för varma kläder, så det är tunna tröjor med lång ärm och byxor med som gäller året runt, för t-shirt och shorts på sommaren går ju verkligen inte ann för det är bara konstigt tycker sonen.
    Detta med kläder är inte alltid så lätt.

  2. Min systerdotter med asbergers har alltid varit känslig också, det har gjort ont när hon klipper naglarna.. Siden är dyrt, men väldigt skönt, finns ju några märken, bland annat sidenselma. Kram

  3. Det där med byxor är ett kapitel för sig i den här familjen. Numera får hon peka ut byxor i rätt modell och färg i en katalog. Om de även är sköna skickar jag efter några till likadana. Annars skickar jag tillbaka. (Om hon gått med på att prova när lappen är kvar). Sonen som också har autism och dessutom även adhd har inte alls sådana problem. Tack och lov.
    /Karin

  4. Ja senast idag har jag tagit bort en lapp med klädmärket på och sorlek.
    Det hatar jag för dem kliar så in i …
    Och jag tycker att sådana långa resårer som på bilden är riktigt hämska!!
    Och sockar med mycket mönster är inte roligt!
    Eller tunga stikade tröjor är jätte tunga!!!
    Kram Lilla H

  5. sådana byxor fast i vuxen storlek är ju jätte sköna. har atypisk autism.Dock är jag ingen strump människa. går oftast utan strumpor. men tar på mig strumpor när det måste has på

  6. Hahaha jaa, här används också en hel del av den där Logg-kollektionen… Och just det där med att vilja göra mamma glad så att man inte får veta förrän det är för sent känns mycket väl igen.

Kommentera

