Bildstöd på distans

Barnen var hos mormor i lite olika omfattning i helgen. Vi fick chansen till en välbehövlig vila och avlastning. Vi startade lugnet hemma med att dela upp oss mellan tvätt och städ. Två timmar höll vi på, sen kunde vi se golvet igen, rensat från både leksaker och råttor.

Innan jag skjutsade Prinsessan till mormor i fredags hade jag gjort en liten schemafilm i Educreations där jag ritat och pratat till vad som skulle hända under helgen, när Lillebror skulle komma dit och vad som skulle hända innan vi hämtade dem på söndagen igen.

Av misstag ritade jag oss alla fyra i bilen, trots att jag samtidigt som jag ritade det insåg att så skulle det troligen inte bli. Mycket riktigt blev hon arg när hon hörde att bara pappa skulle hämta. ”För du har gjort en film och ritat dig och pappa och mig och Prinsen. Då är det ett löfte. Då måste du göra så.”

Jag provade (över telefon) med att säga att ibland måste man ändra scheman, ”ibland måste man ändra det som man har ritat”.

Hon var inte övertygad och upprepade att det var ett löfte.

-Men, om jag ritar en ny bild och skickar till mormor då?

– Okej! Hejdå!

Sagt och gjort. Ett nytt schema skickades över cyberrymden. Fyllde på med korv med bröd till middag också eftersom det var därför de ringde. Prinsens möjliga allergier klarar inte att han får korv i korvkiosk då det är svårt att veta exakt innehåll. Han var inte glad över att inte få korv som han sa ”min mage blir visst glad av korv med bröd”.

20130203-140434.jpg

Nytt schema skickat med mms.

Kommentera

