Tillbakablickar på tiden innan vi förstod…

Följande text skrev jag när Prinsessan var tre år och vi hade stora svårigheter att få i henne medicin. Det var nästan 1,5 år innan poletten trillade ner att hennes ”envishet” troligen handlade om en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. Först då började jag lägga ner mitt ifrågasättande av mig själv. I alla fall nästan.

*******

”Vad gör vi för fel?

Har det förresten framgått att jag ifrågasätter mig själv sjukt mycket och vad det är jag och vi gör för fel eftersom det blir så här. Är det något vi skulle gjort annorlunda från början? Har det att göra med hur hennes start i livet var? Har det med mig och mina erfarenheter att göra osv? Eller är det bara sån hon är?

Om hon nu ”vinner” och det inte blir någon fortsatt kur den här gången heller, hur gör vi då nästa gång hon blir sjuk och behöver medicin? Det är ju inte bara Kåvepenin hon vägrat, det har varit lika med flytande Alvedon och Ipren, som faktiskt är helt okej med svartvinbärssmak.

Känner mig verkligen elak som går igenom allt detta ”bara för att vinna”. Men vad har vi för val?”

*********

Gilla gärna min sida på Facebook, Rosa Prinsessan. Då kan du, om du vill, lätt följa min blogg.

One thought on “Tillbakablickar på tiden innan vi förstod…

  1. Jag gör aldrig rätt med min prinsessa. Det låter hemskt men så är det. Jag analyserar situationen, funderar på mina handlingssätt, väljer det jag tror är rätt, men nej inte denna gången heller. Tyvärr hade ingen av mina handlingsätt varit rätt. Så är det bara i vissa situationer, vi kan inte göra rätt när våra speciella barn inte själva kan hantera situationen.

Kommentera

