Rätt person på rätt plats, hade varit bra

Jag har inte velat skriva för mycket om vår nuvarande förskola då jag alltid vill kunna stå för det jag skriver. Det ska heller inte spela någon roll i vems händer bloggen kommer. Om jag inte kan säga saker direkt till en person ska jag inte heller skriva något om det i en blogg, om ni förstår hur jag tänker.

Jag kommer därför i nuläget inte heller skriva så mycket om det mer än…

… känslan när vi inser att chefen på enheten har inställningen att ”vad är problemet” och hela tiden motarbetar oss som föräldrar och på det sättet också motverkar att barnet ifråga får den utveckling och träning som det har behov av.

Hade jag ett barn som var lätt att flytta på och som inte redan hade det jobbigt med förändringar och att knyta an till nya personer hade hon inte gått en dag till i den verksamheten. Nu är det inte så.

Jag förespråkar helt enkelt rätt person på rätt plats. Ibland undrar jag hos vem den riktiga funktionsnedsättningen finns.

Skriver jag mer nu så hoppar det fula grodor ur munnen. Hej så länge.

Jag länkar istället till en bra blogg som jag följer. M som i underbar. Här skriver hon just om omgivningens ibland alltför välmenande kommentarer som inte ofta faller i god jord hos oss föräldrar.

************

Nej förresten. INGET av barnen skulle gå kvar om det inte var så att vi var beroende för att överhuvudtaget överleva och få ordning på allt runt omkring. Det är ju inte gratis att leva liksom.

One thought on “Rätt person på rätt plats, hade varit bra

Kommentera

