En vägrar skynda sig och en klarar inte att vara långsam

Men seriöst. Det måste vara tufft att ha både ADHD och autism. Den ena har stundvis ingen förmåga alls att vara stilla, ens en enda liten kort sekund, och allt ska gå på överhastighet. Har inte tid att äta, inte tid att sitta still, inte tid att kissa. Och sen den andra som inte klarar av att ha bråttom eller skynda sig.

Å andra sidan, är det som det är för personer med autism. Det är motivationen som styr. Så om man vill något riktigt gärna så går det undan. Vill man inte så…. Ja, då händer ingenting helt enkelt.

Själv har jag nog drag av båda delarna jag med. Ändå blir jag alldeles matt bara jag ser på hennes aktivitetsnivå. Pust. Snart lugnt och tyst här hemma igen.

2 thoughts on “En vägrar skynda sig och en klarar inte att vara långsam

  1. Hej! Jag söker föräldrar till barn med neuropsykiatriska diagnoser som vill delta i en intervjustudie. Jag skriver en c-uppsats med syfte att undersöka betydelsen av en neurupsykiatrisk diagnos utifrån ett föräldrarollsperspektiv. Jag har hittills bara kontakt med föräldrar med söner och det skulle vara väldigt intressant att få höra om dig och din dotter! Kontakta mig för mer information om du är intresserad!
    Vänliga hälsningar, Sofia Lind
    lindsofia@live.se

Kommentera

