Om jag hade känt mig osäker…

Idag känner jag mig upprörd över att vi även denna gång verkar ha hamnat på en förskola som inte förstår. Eller en Ansvarig som inte förstår. Så det planerade inlägget om Utredning som skulle ha kommit nu får vänta lite. Det kommer troligen senare under dagen. Tills dess får ni hålla till godo med några bilder på Prinsessans olika alster.

*************************

Om jag nu hade känt mig osäker på om utredarna verkligen hade rätt som satte diagnos autism på Prinsessan, så hade det kanske räckt med en slå liten extra kik på vad hon har pysslat med här hemma de senaste dagarna.

Eller om teamet inte hade förstått, så kanske jag hade kunnat visa några bilder…

Leralster ligger på tork

Det är viktigt att delarna sitter i rätt mönster till kulbanan.

Några andra alster som står fint på rad.

Ett nytt ritprogram på ipaden. Med ”klistermärken”, som såklart kan sättas i noggranna mönster.

Om man funderar över vad kulor kan användas till…

Först har hon klippt ut små ”märken” (se till hö i bild).  Sen har hon satt dem i noggranna rader, så det har blivit vågmönster. Innan hon skulle avsluta var det viktigt att alla färger fick plats en gång till, därav ”trängseln” till höger på bilden.

Det är sällan jag har sett detta symptom tydligt som jag har gjort de senaste dagarna bara. Klart att hon har sorterat i färger, ställt dvd-fodralen i skåpet i färgordning och lagt fjärrkontrollerna i storleksordning här hemma. Men det var ganska länge sen och kunde just i den perioden också ha varit ett uttryck för hennes ålder.

När jag har tittat närmare på henne bara idag, så är allt så uppenbart. Vilket det i mina ögon visserligen många gånger har varit sen den där kvällen i november för snart ett år sen.

Kommentera

