Tema utredning – Del 2, utredning 1

***********************

Vi är ett gäng som bloggar om npf, neuropsykiatriska funktionsnedstättningar, som då och då har temaveckor där vi postar inlägg om ett särskilt tema. Den här veckan är temat UTREDNING. Eftersom Prinsessan alldeles nyligen har genomgått en utredning har jag en del ganska färskt att skriva om. Den här veckan postar jag alltså inlägg om vår utredningsresa. Både före, under och efter.

************************

I dagens inlägg väljer jag att länka tillbaka till inlägg där jag skrev om utredningen vi genomgick i våras. Den där vi inte fick de svar vi önskade. Kanske är du ny läsare och inte har läst om den resan än. Att det är en länk till ett annat inlägg ser du genom att det är blå text.

Vi hade en lång och jobbig väntan innan det äntligen var dags för utredningen att starta. Precis innan utredningen började skrev jag ner mina tankar om vad som är normalt och inte: Utredningen startar och vad är egentligen normalt.

Lite rädsla för att utredningen inte ska ge de svar vi önskar: ”En dag full med känslor”.

För att förbereda Prinsessan på att åka till det där nya stället och träffa människor som skulle ställa frågor till henne och leka med henne krävdes en noggran förberedelse. Hon älskar att använda ett program som heter Educreations. Det är en gratisapp som finns till iPad. Här hittar du det inlägget: Ritberättelse i Educreations.

Jag var med i rummet under Prinsessans psykologtestning, begåvningsbedömning, och kände mig grymt stolt över henne efteråt: Sköna kommentarer, och några reflektioner från dagens psykologtestning.

Dagarna innan allt var klart var det förstås en mängd frågor som snurrade i huvudet: Tankar i utredningens slutskede.

Det sista som gjordes i utredningen, innan vi fick återgivningen var en föräldraintervju ADI-R. Här har jag skrivit lite kort om den. Nu återstår bara återgivningen. Med säkerhet kommer jag skriva mer om denna längre fram.

I morgon kommer återblickar runt resultatet.

Kommentera

