Följsamhet, eller inte

Efter en hel dag hemma med Prinsessan som var för trött för att förväntas klara en förskoledag, undrar jag lite försynt framåt åttatiden när hon tycker att jag kan få göra något som jag vill göra. Hon ser på mig lite frågande och svarar:

När jag har somnat?

Jo just det, om två timmar då alltså.

Jag pratade lite om att det inte fungerar så ute i livet, på hennes nivå såklart. Att man ibland måste låta andra bestämma över sig själva, för de har också en egna tankar om vad de vill göra ibland.

Hjälp mig nu mamma. Sluta prata.

20121022-195259.jpg

2 thoughts on “Följsamhet, eller inte

  1. Min grabb….han tycker inte om att andra vill göra andra saker…”det är inte roligt”….läggningen på kvällen är klockren. Vi ligger inne hos honom en liten stund, sedan så går man upp även om han inte somnat. Han blir super ledsen….man förklarar att han är stor kille, kan somna själv och att vi kommer sen. Vuxna måste också få prata med varandra…då blir det ”det är inte roligt!!” att storebror började sova själv när han var 2 år o har klarat det jättebra hör inte hit… 😉

    • Prinsessan har somnat själv kanske tio kvällar i hela sitt liv tror jag. Två av dem var när hon fick ny säng och gick från spjälsäng till växasäng. Då var hon så stolt och låg kvar själv i rummet. Två dagar senare var den glädjen slut…
      Fast vi får inte ligga bredvid förstås 😉

Kommentera

