Läskod i sikte. Eller inte.

GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS står det på ett presentband som tillhör en delfinballong.

Hon ber mig stava för att få veta vad det står. Jag säger en bokstav i taget G R A T T I S.

-Men vad står det mer då?
-Det står samma sak på hela bandet.
-Men vad står det då?
-G R A T T I S. (Jag anstränger mig för att göra det lite extra tydligt så att bokstäverna flyter in i varandra lite? G R A T T I S, vad blir det?
-DELIN!!!! säger hon lyckligt.

Jag gissar att det är ett tag kvar innan hon knäcker sambandet med bokstävernas ljud och ord. Att de tillsammans bildar ord. Då har hon ändå en ganska stark auditiv förmåga. Men den ligger kanske på ett annat plan.

Kommentera

