När Prinsessan var fyra

Hittade en anteckning från en kväll för snart ett år sen:

*********************

Placerat mig i fotänden på stora sängen för att få lite egen yta när två sjuklingar har hittat hit.

Klockan är 3.48 när Prinsessan drar igång och börjar prata, hon ska till dagis, hon är kissnödig, törstig och hon har ont här och här och här och här samtidigt som hon lägger händerna på alla platser på kroppen hon har ont. Inte så konstigt förstår jag när temperaturern snabbt visar 39. Hon som är däckad vid 38…

Hon får snabbt en Alvedon och hoppas jag kan få nån timmes mer sömn innan morgondagens givande workshop. För ett par timmar sen var det Lillprinsen som grät.

Jag hör att hon viskandes repeterar meningar och hela stycken från favoritprogrammet. Hon sover alltså inte. Pappan börjar snarka lite intill henne och får genast en instruktion.

Pappa, ska jag visa hur man låter på riktigt när man snarkar? Man gör så här. Krrrrrr pssssss krrrrrr pssssss

Kommentera

