Sårbar

Känner mig enormt sårbar.

Även om jag börjat få lite krafter och har positiva tankar på framtiden igen, så märker jag att minsta motgång gör att jag brister och vill dra mig tillbaka igen. Vill ta hem Prinsessan och skydda henne under mina vingar. Jag vill inte utsätta henne för ansträngande dagar med saker hon inte orkar eller gillar. Vill att hon ska må bra, vilja komma iväg på morgonen och jag vill inte att hon ska vara så svårväckt på morgonen.

För när hon är det, så brukar det innebära att något är som det inte borde. Jag hoppas jag har fel.

3 thoughts on “Sårbar

  1. Klart att man vill att barnen ska må bra! Särskilt när man har ömtåliga barn. Tyvärr är den här upp- och nedgången något man får leva med har jag förstått. Man tror att saker börjar lösa sig men vips så blir det inte så bra som det låtit innan eller sättet man hittat som fungerar slutar fungera och så får man börja om igen. Men det går framåt, varje gång, även när det verkar gå bakåt! Tänk dig en spiral. Det känns som att man bara går runt, runt men för varje varv kommer man lite högre upp.

    Kram Tea

    • Åh Louise, så är det såklart. Tack!
      Det är därför vi haft det lite lugnare en period förstås. Har ju noterat att hon tagit steg och mognat de senaste veckorna. Det är såklart därför vi haft lite mindre turbulent här. Hon är i en galet kreativ process och jag får kämpa för att hänga med i svängarna. Men.. hellre det.

Kommentera

