Kan du komma hem, mormor har bråkat.

Prinsessan ringer mig med klump i halsen och tårar i ögonen:

P: Kan du komma hem mamma? Om du inte kan det så går det bra med mormor också.

Jag: Varför är det viktigt att jag ska komma hem just ikväll?

P: Det är inte viktigt, men jag vill det.

Jag: Jag hör att du vill det. Är det något som har hänt idag?

P: Ja, vi har bråkat.

Jag: Har du och mormor bråkat eller har du och Prinsen bråkat?

P: Mormor har bråkat.

Jag: Oj, det var ju dumt av mormor. Har hon sagt förlåt sen?

P: Jag vet inte.

.

Fortfarande med alldeles hjärtskärande sorgsen och uppgiven röst säger hon sen ”det är bättre nu mamma, vi har lekt med lego. Nu får mormor prata.”

Hon var också ledsen över att jag had iPaden med mig så hon inte kunde gör sina filmer i Educreations.

Det ska tilläggas att mormor fick härdsmälta och glömde förbereda Prinsessan att hon stängde av teven, varpå Prinsessan fick härdsmälta och förstörde sitt fina garage hon byggt med klossar, på studsmattan.

Sen fick Prinsessan härdsmälta över att mormor fick härdsmälta över att Prinsessan inte  lät Prinsen få sin älskade lilla figur som han leker mest med av allt, (förutom bilarna). Hon var blixtsnabb att roffa åt sig den när han kom och frågade efter den. Sen låste hon in sig på toa en stund innan hon kom ut och allt var som vanligt. Förutom att Prinsen såklart inte fick sin lilla anka. Jag undrar hur länge han står ut med att hon gör som hon gör…

Men, de älskar varandra, mormor och Prinsessan, så det gick över sen. Jag vet att mormor vet och att hon heller aldrig skäller på barnen, så detta var mest i Prinsessans värld att det är skönare och tryggare när mamma är hemma.

Kommentera

