Samtala om tystnad

20120827-103457.jpg

Några av gårdagens alster

Jag: Ska vi prova att vara tysta en liten stund?

P: NEJ!

Jag: Jaså? Hur är det när man är tyst då?

P, svarar mekaniskt: Man tar det luuugnt.

Prinsessan är hemma från förskolan för att snoret sprutade ur näsan på henne igår. Min hjärna har behov av lite lugn och ro efter helgen, men se den gubben gick inte. Hon berättar och visar varje pärla hon tar fram och sätter på tråden när hon gör halsband.

Jag provar varianten att hon ska göra hela klart och visa mig sen. Det verkar gå hem, nu pratar hon, fast med sig själv, lite tystare i alla fall.

Sju pärlor senare:

Mamma, när får jag sluta med mitt halsband?

And off she goes. Lång uthållighet hon har…

Kommentera

