Och så lite vardagliga bestyr

Vardagliga bestyr. Merarbete eller inte. Oavsett vad är det saker som måste bli gjorda innan början på nästa vecka:

  • Skriva ihop nya uppgifter angående utredning och vår vardagssituation och skicka till Försäkringskassan innan sista datum för att de ska ta beslut har gått.
  • Räkna ihop vilka merkostnader vi har och även skicka det till FK (det gjorde jag aldrig tidigare, utan tänkte jag skulle göra sen).
  • Laminera bilder och sätta upp med kardborre för att underlätta morgonrutinerna när förskolan börjar. Hon har själv sagt att hon vill ha rutinerna i bilder. Hon kan absolut inte kryssa över saker som är avklarade (eller dagar på almanackan) så jag tänker att vi får göra kardborrebilder som vi plockar bort vartefter de är gjorda. – Rutinbilderna är framtagna, nu återstår laminering och kardborre.
  • Skriva (och skicka) ett mejl till nya förskolan om saker som är viktiga för dem att veta eftersom vi inte kunde få till ett möte innan starten. Saker gällande kosten för barnen (kolhydrater för Prinsessan och mjölkfritt för Prinsen), hur vi jobbar med bildscheman, socialt samspel mm – DONE
  • Sätta ihop lite bilder och scheman för Prinsessan så hon vet ungefär hur dagarna på förskolan kommer att vara. Dessvärre får jag inte tider och aktiviteter från dem förrän på måndag. Tisdag har vi hembesök. Onsdag är första dagen.
  • Det vore också bra, men inte nödvändigt direkt i nästa vecka, om jag hinner göra varsin liten fotobok och laminera till barnen som de kan ha med sig till förskolan. För Prinsessan tror jag detta är särskilt viktigt. – Påbörjat att plocka fram bilder

Sen tillkommer förstås de vanliga göromålen som plocka, plocka, plocka, laga mat, mata 5-åring, natta 5-åring till kl 22, gå upp med 2,5-åring kl 07 och duscha och borsta mina egna tänder någonstans däremellan.

Hej hopp i lingonskogen.

2 thoughts on “Och så lite vardagliga bestyr

  1. Du är helt otrolig och så duktig med planeringen och bilder och idéer vad som kan hjälpa ! Jag gör inget om man jämför…. 😉
    Kram !

    • Tack Jennie, jag gör det vi måste för att ha det drägligt och så fungerande som möjligt.
      Vardagen m din son är kanske lite annorlunda och kräver andra saker än det gör av oss.
      Fast, det är klart. Vårdbidrag är ju inget måste att söka. Men hoppas det underlättar om vi får det.

Kommentera

