Dagar då det flyter

Dagar som det mesta flyter kan jag få för mig att vi bara inbillar oss allting, att vi inte ska genomgå en utredning igen. Att det bara är vi som överdriver och att det nog ändå trots allt är så här det är att ha en viljestark och envis dotter på fem år (och när hon var 2, 3 och 4 visserligen, men ändå).

Så tänker jag lite till. Vad är det egentligen vi har gjort det senaste halvåret? Hur mycket har jag jobbat med förberedelser och tydliggörande pedagogik med bilder för att få övergångar och rena rutinsituationer som läggningen på kvällen bara som ett exempel, att fungera? Svaret blir MYCKET, utan tvekan. Att hon svarar väl på bilder och att hon mår bra och förstår sitt sammanhang genom bilder hyser jag ingen tvekan om.

När jag så har kommit fram till att det är det vi har gjort och nu är vi hemma och tar det lugnt på dagarna igen, så inser jag att det är just därför som vi kan ha det lite lugnare ett par dagar. Det gäller att njuta, man vet aldrig när det är över. Ikväll var lugnet slut samtidigt som jag tänkte tanken att det hade varit en väldigt bra dag. Fort går det.

20120728-002505.jpg

Kommentera

