Mina ögon tåras

20120723-221505.jpg

Sitter med en perfekt GT i handen och pustar ut efter en lång resdag. Jag ser en lycklig prinsessa studsa på sin studsmatta, med Mannens cowboyhatt på huvudet. Lycklig över att äntligen vara hemma igen efter en veckas bortavaro, även om hon med fem minuter kvar tills vi kom hem, förkunnade att om några dagar vill hon åka bort igen.

Pappa, nu får du vila från att köra bil i några dagar. Sen vill jag åka till mormors land.

Mina ögon tåras över lyckan och glädjen hon utstrålar över att det nu bara är vi igen. Att hon är hemma i sin trygga miljö.

Som alltid när vi kommer hem från att ha besökt vänner i hus, önskar vi att vi bodde större. Att vi hade flera rum, egen tomt och lätt att bara öppna dörren och släppa it barnen på tomten. När jag så än en gång ser hennes lycka och glädje över att studsa studsmatta och själv längtar efter hus, utbrister jag att jag önskar jag jag kunde ge henne en stor studsmatta.

-Mamma, det kan du ju göra när vi flyttar. Då när vi har en altan. Och då kan vi ha den här (gör en gest mot studsmattan) inne. Och då kan vi studsa studsa studsa.

Ibland är hennes klarsynthet helt obegränsad (för hon vill verkligen ha en stor studsmatta), men hon har fattat att det inte går, så då är det väl lika bra att se framåt, eller hur hon nu tänker.

Kommentera

