Samtal med Lillprinsen

20120719-175451.jpg

Prinsessan var trött efter dagens ”badsim” och fick härdsmälta när de fick en i hennes ögon fel present från Morfis och sambon.

Jag hjälpte henne till rätta först och sen var det Lillprinsens tur att bli buren nerför trappan. Jag satte mig hos honom en kort stund och talade om hur bra jag tycker att han är. Han nickar till svar både när jag säger vilken fin kille han är och att han är en fin bror.

Det är när han bestämt skakar på huvudet när jag också säger att han har en fin syster (fast det precis innan varit lite jobbigt, dock inte mot honom) som jag inser hur mycket han får stå åt sidan och acceptera när han har en syster som Prinsessan.

Han är en riktig spelevink och har genom det hittat ett sätt att få uppmärksamhet, vilken vi också är noga med att ge honom.

Hur gör vi för att han ska uppskatta sin syster och inte bara tycka att det är en pina? Säg nu inte bara ”prata med honom”, säg hur eller vad vi kan säga eller göra. För prata med honom kan jag, men jag säger säkert fel saker.

Fan (ursäkta språket), han är min riktiga prins och skänker mig så mycket. Jag avskyr att han ska behöva komma så i kläm.

Kommentera

