Händelserik dag, med mycket känslor

Jag har en massa intryck från dagen som jag skulle vilja få in här idag, när det är dagsfärskt. Men som det blir med mycket intryck, jag blir vansinnigt trött. Jag sitter med datorn i knät och låtsas att jag ska tänka att det var något jag kanske skulle skriva om. Men vad var det? Och vad av allt som varit idag känns viktigast?

  • Att vi påbörjat förändringen i barnens rum för att få Prinsessan att trivas där och också få bättre alternativ till deras förvaring och att hon fick tokspel och tusen utbrott av det? Trots att hon älskar sängen och faktiskt sover i den redan. En växasäng i minsta varianten.
  • Att hon varit på förskolan och visar så tydligt att hon är orolig och vill ha mig i närheten av sig? Jag pratade med föreståndaren och känner mig både sedd och lyssnad på. Plus att hon också sa sig redan ha sett sidor som vi berättat om. Vilken lättnad?
  • Att vi fått bekräftelse från BNK att de tar emot oss, och att Svenny Kopp är det utredande teamet? De har ca 3 mån väntetid, men vad gör det just nu…
  • Att jag pratade med läkaren som utrett här i Stockholm och vi idag fick ett nytt läkarutlåtande för att söka Vårdbidrag? Så nu ska det nog gå vägen i alla fall.
  • Att jag fått en bok på posten om förlossningsdepression? Den ska bli spännande att läsa.
  • Att Prinsessan tillsammans med Mannen ska åka till sin faster och kusin i morgon och att hon varit helt galet stressad över det? Pappan var alldeles för sen med att ge henne schema för hur dagarna skulle se ut, så när han väl kom med det skrek hon bara UUUT till honom. Och en del andra väl valda ord. När vi lyfte bort kraven och fick bekräfta henne en stund så blev det slutligen lite lugnare. Men OJ vilken pärs.
  • Att jag ska få spendera samma antal dagar tillsammans med den bäste killen på jorden. Min Lillprins? Det känns helt fantastiskt att bara få hänga med honom i flera dagar, utan utbrott från storasyster och någon som slår honom, skriker åt honom, tar hans leksaker och gömmer dem. Killen som fullkomligt avgudar sin storasyster kröp ikväll in i en hörna med sin vällingflaska för att försöka komma undan allt skrik.

Det är skönt med semester… Eller, vem har sagt att jag har semester förresten? Jag är ju sjukskriven, så jag har haft fullt med möjligheter till återhämtning, just precis idag… NOT!

Kommentera

