Svårt för avslut

Jag är inne i en period där jag inte får till några avslut. Här på bloggen märker jag det av att jag har säkert tio inlägg som just nu ligger som utkast istället för som publicerade inlägg.

Vissa har jag inte blivit klar med för att jag varit trött och ögonen trillat ihop på mig. Andra har jag blivit avbruten med mitt i skrivandet.

Största anledningen att de fortfarande ligger just som utkast är ändå att jag har svårt att gå in i dem igen och skriva klart dem. Det kommer andra idéer och uppslag som jag vill skriva om och så påbörjar jag det istället. Och tankarna jag hade för en vecka sen när jag började ett inlägg känns kanske inte aktuella just när jag har tid att blogga igen.

Det kan ju tyckas att det inte är så viktigt just att blogga kanske,men för mig ÄR det det. Det ger mig en frihet när jag skriver. Tankarna jag har inne i huvudet kommer ut genom att jag skriver ner dem. Får jag inte ner dem på pränt verkar det som att samma tankar bara snurrar runt runt och jag inte får plats med nya tankar och uppslag.

Att jag sen inte avslutar inlägg på bloggen är bara ett uttryck för hur jag alltid fungerat. Just nu har min svårighet oartigheten att visa upp sig ven här. Ogillas skarpt.

Kommentera

