Nya förskolan känns toppen

För en vecka sen skrev jag att det var lite mycket nu… Nu är det värsta överstökat.

Man brukar ju säga att man inte ska oroa sig i förväg över vad man har framför sig, för man får bara oroa sig två gånger. Oro var kanske egentligen inte vad det handlade om för mig just nu, mera stress. Och stressad, i förväg, det var jag allt. Onödigt eller inte. Sliten har jag varit och tid till att tänka eller skriva har jag inte heller haft. När det funnits en möjlighet till att skriva något, har jag varit så trött så jag har inte kunnat hålla ögonen öppna, eller så har jag varit alldeles tom i huvudet.

Nya förskolan känns helt fantastisk. Trots att barnen inte ens ska börja förrän i mitten på augusti har Prinsessan tagits emot med öppna armar. Hon har fått vara där flera dagar (några timmar) och hälsat på redan. Jag har lämnat henne själv kvar (vilket inte är så konstigt för att vara hon visserligen) och hon ser fram emot att komma tillbaka nästa gång igen. En stor sten släppte från mitt hjärta efter första besöket.

Rektorn har redan varit i kontakt med en person som på kommunen ansvarar för resursfördelningar och vi har ett datum bokat för ett ”uppstartsmöte” i augusti tillsammans med personer från utredningsteamet.

Det skönaste av allt är ändå att Prinsessan slipper ”hänga i luften” och inte veta vart hon ska börja. Utan hon vet vad som finns, hon har fått träffa personal och kompisar redan nu, vilket känns fantastiskt inför ett långt sommarlov.

 

 

Kommentera

