Vikten av att vinna, eller att gå på bra föreläsningar

Har haft två ganska bra dagar, om jag nu inte glömt något…

Javisst ja, det var ju det där utbrottet efter dagis igår förstås, när hon inte klarade av att de andra tjejerna var snabbare än hon när de skulle springa tävling. Och ändå skulle hon fortsätta. För hon skulle ju vinna. Tjejerna bedyrade (för att hjälpa henne) att de skulle springa långsamt nästa gång så att hon kunde vinna. Men då hon slutade efter halva varvet eftersom hon upplevde dem som snabbare, så sprang ju de klart förstås… Och hon var förkrossad över att hon aldrig vinner. Vi fick tävla några gånger och springa fram och åter här inne istället, när jag väl fick in de två gråtande barnen.

Då blev hon istället förkrossad för att inte jag vann lika många gånger som hon vann… Det är jobbigt när allt måste vara rättvist, även för den andra, fast det för mig var helt oviktigt att vinna…

För övrigt har jag haft två kvällar på stan med saker där jag har fått tanka energi och kunskaper för mig själv. Inte en dag för tidigt. Igår såg jag Bo Hejlskov Elvén och ikväll såg jag premiärvisningen av filmen ”Jag har ADHD”. Gå in på jagharadhd.se och läs mer om det projektet. Filmen var riktigt bra.

Skriver mer om lärdomar från Hejlskov i morgon tror jag. För jag har också haft flera andra möten så nu är jag helt slut och ska passa på att sova.

Kommentera

