Bara några brödsmulor kvar

20120519-125522.jpg

Jag hade siktat in mig på en god hårdbrödmacka med ägg och kaviar till lunch. Mannen hade gjort i ordning sin och ingen reaktion från barnen. Trodde det var fritt fram för mig att göra mig en egen.

Vips så skulle Lillprinsen ha ett ägg. Prinsessan har inte velat ha ägg på evigheter så min äggmacka var ännu inte i farozonen.

Jag brer min macka. Prinsessan vill ha ett ägg. Jag tänker om och bestämmer mig för kycklingfiléerna istället. Sätter mig vid bordet. Med min hårdbrödmacka med smör.

Prinsessan som aldrig vill ha något om hon inte ser det framför sig, ska plötsligt också ha en äggmacka. På hårt bröd med kaviar.

Vips var även min smörgås borta. Detta var vad som blev kvar.

Plötsligt såg jag min tallrik med nya ögon och skrattade så tårarna rann över hur komiskt det hela blev. Prinsessan, hon undrade varför jag grät…

Kommentera

