Inlägget efter återlämningen av utredning

Följande inlägg skrev jag i sängen, på kvällen efter återlämningen av Prinsessans utredning. Jag håller fortfarande tårarna hårt inom mig. Några slapp ut dagen efter, då när Prinsessan sa åt mig att man inte får härmas, då hon än en gång brutit ihop utanför dagis. Resten behåller jag ett tag till.

^^^^^^^^^^

Ta ett djupt andetag nu och sov sen

säger min redan halvt sovande make, vars varma famn jag kryper in i när vi efter en tung eftermiddag och kväll slutligen kryper i säng.

Hur menar han då? Hur kan jag ta ett djupt andetag och sova nu? Tårarna bränner innanför ögonlocken och att ta ett djupt andetag och slappna av kan bara innebära en sak. Att tårarna jag bromsade vid första anhalten under de sista minuterna av återgivningen, skulle välla fram. Som ett vattenfall av vanmakt och frustration.

Och så skulle jag få ligga här i sängen och gråta i min ensamhet eftersom maken är så trött så han inte längre kan förväntas hållas vaken för att trösta mig. Det kan man ju förstås tycka att han skulle kunna göra, men den här gången har jag full förståelse att han inte klarar hålla sig vaken. Hur mycket jag än skulle vilja gråta mot hans axel och att han skulle hålla om och trösta. Hans kropp reagerade med feber och muskelvärk inför återlämningen. Han ska jobba i morgon och måste få sova.

Jag väljer istället att ta fram paddan och skriva mig till sömns. Då slipper jag tårarna, för nu. Kanske bestämmer jag mig för att släppa fram dem i morgon istället.

One thought on “Inlägget efter återlämningen av utredning

  1. Pingback: Tema utredning – Del 3, svar på utredning 1 | rosa prinsessan

Kommentera

