Egen dag med mamma

Prinsessan har längtat efter att få åka till Leklandet sen förra gången vi var där.

Hon vill åka den läskiga rutchkanan, med mig, och hon vill springa omkring, klättra, hoppas studsmatta och ha kul. Helst av allt vill hon nog visa pappan att hon vågade åka den läskiga rutchkanan. Pappans öron gillar inte ljudnivån dagar då det är som mest folk och kan inte vara ledig en dag ”bara” för att åka dit och jag tar inte med mig båda barnen dit på egen hand.

Så idag har Prinsessan fått en ledig dag och vi ska åka dit, bara hon och jag, och ett gäng andra föräldralediga mammor som har storasyskonen hemma på fredagar. Men skit i samma, hon får ha sina hörselkåpor. Det går ingen nöd på henne, under tiden vi är där. Det är maten och hur hon mår sen som blir mitt jobb att tänka på. Men idag får det vara värt det.

Dessvärre vaknar hon med grötigt tal, lite dålig andedräkt och säger att hon har ont i örat… Vårsjukan med feber och halsont verkar vara på väg. Jag gör en sån där grej som jag egentligen inte gillar, för hon vill så gärna dit.

För när man har planerat nånting så gör man det, säger hon förklarande.

Jag ger henne en alvedon (tuggis) och hon går direkt tillbaka i minnet från när hon var tre år och fick äcklig medicin med spruta i munnen. ”Sen fick jag en sån där liten rund efteråt”. Mentos. Minnet är starkt. Det var en jobbig tid. Mycket är bättre idag, även om det är andra saker som är jobbigare nu.

20120427-153713.jpg

Den nya lilla kylväskan med lunchsmoothien

Kommentera

