Känsla och logik

Nu är jag där igen och sitter uppe sent som för att sitta av tiden. Som att jag tror att det snabbare blir nästa vecka om jag inte sover. Eller, som att jag tror att väntan blir mer överkomlig om jag är utmattad och trött. Ibland tänker jag så ologiskt. För detta är verkligen vad jag logiskt kommer fram till.

Känslan säger något helt annat.

I känslan finns vanmakt och uppgivenhet inför förskolesituationen.

I känslan finns en osäkerhet för hur vi ska komma vidare. Hur ska vi kunna träna bort en del av beteendena hon har om själv inte vill

I känslan finns också en enorm kärlek och ömhet för min älskade unge. Jag vill henne så väl och jag ser hur mycket hon kämpar. Hur mycket hon inte förstår, hur hon verkligen tar till sig det jag säger, när jag respekterar henne och lyssnar på vad hon har att säga. Dagar jag glömmer att det faktiskt är en svårighet för henne, blir allt så mycket svårare.

Nu är det ändå dags att dyka i säng.

 

Kommentera

