Något fel som är trasigt?

Jag hade tänkt skriva om mina tankar inför morgondagens (eeeeh, klockan är ju 3.35) psykologtestning av Prinsessan. Jag hade tänkt lägga in hela det fantastiska ”vi ska åka till det höga huset och mamma ska prata med någon tjej och jag ska få rita” -schemat hon ritade inför dagen med mig ”imorgon”.

Jag ville beskriva mina tankar innan, hennes kommentarer ”jag vill inte prata med dem, för de har så konstiga kläder” och ”jag kan inte läsa/stå på händer” som vittnar om vilka krav hon ställer på sig själv.

Men inget av det där hinner jag göra nu. Om drygt två timmar måste jag upp igen och hoppas på hon är villig till att bli väckt tiggare än vanligt. Vi har visserligen bestämt att jag ska knyta snöre runt tån och då skulle hon vara glad och skutta upp.

Istället för att skriva det har jag fått en annan propp i systemet. Jag har skrivit ett långt mejl och kommentarer i senaste protokollet till förskolan. Fattar de inte nu och emotser våra kostkrav, överlämingskrav och att informera personligen till oss om Favoriten är borta, så vet jag inte hur jag ska kommunicera. Då är det ett allvarligt fel som är trasigt.

One thought on “Något fel som är trasigt?

  1. Pingback: Nervositet och lite magont, samt bristen på kommunikation | rosa prinsessan

Kommentera

