Tisdagar med M

20120403-170252.jpg

När M är här på tisdagar gör hon ugnspannkaka. Något som båda barnen brukar äta.

Nu är M borta och jag lagar middagen. Lika bra att hålla oss till tisdagens rutin tänkte jag. Samma dag, samma recept. Vi får se om det blir med samma aptit. Jag kämpar Orvar med att inte tjata och bara uppmuntra, i efterhand, för att minska alla krav vid middagsbordet.

Det verkar ge resultat för antalet dagar då hon kommer och äter tillsammans med oss börjar bli fler.

20120410-224411.jpg

Jag sparar bilder på måltider för att kunna använda vid scheman. Här fick jag godkänt av Prinsessan på dukningen. Allt var på rätt plats. Att hon sen inte tycker mjölk är gott längre är en annan femma…

Kommentera

