En kort stunds närhet

Årets längsta fredag snart till ända. Prinsessans första kommentar i morse hängde ihop med det sista igår kväll.

Pappa, idag ska jag pyssla hela dagen.

Mycket riktigt. Det var mest teve på förmiddagen samtidigt som hon tejpade figurer med nya tejprullarna. Efter lunch blev det pyssel. Påskpyssel.

20120406-191238.jpg

Nattlinnet på till före lunch då det blev vattenlek i badrummet. Sen var det trosor och inget annat resten av dagen. En kort stund var hon frusen och satte på badrocken, men i övrigt inga kläder. Själv hade jag raggisar och kofta…

Idag är en dag då ljud varit extra jobbiga. Hörselkåpor på när Lillprinsen varit ledsen och när vi spolat i toaletten. Och när grannen fått för sig att Långfredagen var en särskilt bra dag att borra på.

Då kan förskolan säga vad de vill om att alla barn är lite extra spända och nervösa såna där dagar som när häxan kommer. Här satte det sig tydligen på den auditiva känsligheten.

När vi pysslat klart med att måla ägg och göra små kycklingar lägger hon sitt huvud på min axel och säger

Åh, jag älskar den här resan med dig.
Resan?
Åh… (suckar) på mitt språk menar jag det här pysslet.

Jag suger åt mig och lägger denna stund på minnet. Jag älskar den här närheten med dig!
20120406-191302.jpg

Kommentera

