April april din dumma sill

Att luras är inte en av Prinsessans starkare sidor, tack och lov. Tror inte hon har förstått konceptet av det liksom, vilket säkert är helt normalt för hennes ringa ålder om 4 år och 10 månader. Det är mer bus och (avslöjade) överraskningar som är hennes passion. Men att det var stora lurardagen idag, det var viktigt.

Innan hon somnade igår kom hon och jag fram till hur vi skulle ”lura” pappa. Vi skulle knyta ett snöre i hans tå när han sov. (Har du sett Bullerbyn ”När Anna och Britta tänker rymma” hundra gånger, så vet du vad jag menar). Det var bara det att det var min sovmorgon och när Prinsessan vaknade hörde jag direkt att hon berättade för pappa att vi skulle lura honom sen. Gullungen.

När jag vaknade skickade vi förstås glatt pappa i säng, för han var ju såååå trött nu. Sen knöt vi snöre om tån och drog den så han vaknade. Buskul aprilskämt.

Allas tår skulle sen knytas, i tur och ordning. När det var Prinsessans tur ville hon inte blunda, för då skulle hon somna sa hon (det är nåt med hennes vakenhetsgrad…).

Ikväll gick jag till en kompis efter att Lillprinsen somnat. Orkade inte sitta i min tysthet och vänta i ytterligare två timmar tills Prinsessan gav upp. När klockan slog tio sov hon. Med ett snöre runt tån.

20120401-235325.jpg

Det var naturligtvis också väldigt viktigt att hela ramsan sas när en tå blivit fastknuten i den andres ovetskap.

April april din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill.

Personligen har jag aldrig uppskattat aprilskämt. Har alltid känt mig oteoligt korkad och förd bakom ljuset, så detta är ett aprilskämt helt i min smak.

Hur lurades ni på den stora lurardagen?

2 thoughts on “April april din dumma sill

Kommentera

