Och så det här med allergier

 

Sagt i bilen, igen:

 

P: Men fiskar är ju också djur pappa?! (lite osäker om det var en fråga eller påstående)

Jag: Ja, det är riktigt. Hur menar du?

P: Fiskar är ju också djur.

Jag: Menar du att pappa är allergisk? (vet inte hur jag förstod att det var det hon var ute efter, men jag har blivit rätt bra på att tolka hennes tankegångar).

P: Ja, fiskar är du inte allegrisk allreegiisk mot. (det här ÄR en fråga, som hon ser det)

Nej, det är sant. Det är jag inte, svarar pappan.

P: Men, om den pussar dig på kinden då? Blir du allegisk… alleergiisk då? (svårt ord det där)

 

Vill du ha en puss på kinden?

Kommentera

