Din och min vilja

Jag och finaste dottern är inte överens om hur många smörgåsar hon bör äta. Hennes middag har bestått i en rullad Njallasmörgås med smör, en frusen lingonsmörgås utan smör och två glas mangojuice. Till efterrätt två skålar popcorn.

Nu är hon fortsatt hungrig och vill ha en till frusen lingonsmörgås (varför den ska vara frusen förstår jag inte, men det är tendensen vi ser med all föda just nu). Är hon fortsatt hungrig kan hon få sin kvällsmat på en gång (yoghurt med protein och müsli) förklarar jag, eftersom hon också behöver en proteinrik kost.

Du gör din vilja mamma så gör jag min. Min kropp bestämmer faktiskt vad den vill ha. Det bestämmer inte du.

20120324-201014.jpg

Och så var det med det. Om jag helt låter bli att kommentera och vänta en stund kan det funka med kvällsmaten i alla fall. Om jag har tur. För fler smörgåsar får hon inte, idag.

Kommentera

