Ska jag behöva göra allting? säger tjejen som har service i det mesta

Prinsessan har just fått en cykel. Rosa 16 tums cykel som jag köpt på Blocket. Med tanke på att jag någonstans mellan hemmet och garaget tappade mellan 300-800 kronor hade det kanske varit bättre om vi köpt en ny cykel på en gång. Men det hör inte hit…

Klockan 11 kom jag hem och hon ville på en gång gå ut och cykla. Eftersom vi på schemat vi gjort för dagen hade ritat att hon skulle gå ut före lunch var det inte mycket att säga om det. När det sen tar 45 minuter för henne att organisera sig så pass så att hon accepterar hjälp med kläderna tycker jag det vore bättre om hon åt INNAN hon gick ut för att cykla. Särskilt eftersom hon troligen inte vill avbryta det för att gå in igen. Men eftersom hon sannolikt ändå inte skulle äta någon lunch innan hon varit ute (eftersom det har vi bestämt) är det lika bra att ge dem ett ärende till affären, (som hon kan cykla till) så att hon får komma ut, men med ett annat syfte än att bara gå ut och cykla, eftersom det är svårt att tidsbegränsa på samma sätt.

När hon till slut står i hallen 50 minuter senare, efter att ha fått hjälp av pappan med byte från badrock till kläder, hör jag henne starkt ifrågasätta att pappan ber henne sätta på sig överdragsbyxorna själv.

Men, ska jag behöva göra allting själv?

Jag hade svårt att hålla mig för skratt (det lättade irritationen över de borttappade pengarna en aning) och svarade att ”det kan man nog tycka är rimligt. Hon såg konstigt på mig med ett snett leende ”Men varför säger du rimigt?” och så fick vi ha en liten ordlektion innan hon kom iväg ut.

Nu är de tillbaka från affärer, grinig för att hon måste gå in, och det är dags för pannkakor, i hjärtan, som beställdes igår. Vi får se hur många som går ner. Kalas om två timmar, och då brukar det vara extra svårt att äta.

Smaklig måltid!

20120318-122401.jpg

Kommentera

