Vem visar mig vägen?

Jag var mentalt slut innan den här sjukdomsperioden började. Jag hade kort tålamod med barnen och liten uthållighet med de förberedelser och anpassningar som krävs för Prinsessans bästa välmående.

När jag är mentalt slut har jag stort behov av tid bara för mig själv. Få vara, dyka in i datorn och läsa om det som intresserar mig för stunden (ofta läsa om andra i samma situation) och att få skriva. Då har jag också stort behov av sömn.
20120227-124848.jpg

Nu är jag inne på andra veckan med sjuka barn hemma. Själv har jag också varit sjuk och mannen som är ledig och skulle ge mig avlastning med förskolehämtningar och lämningar så jag fick en möjlighet att ladda mina batterier är sjuk. Och jag kan inte bara låta honom få vara sjuk utan blir arg och egoistisk för att jag aldrig bara kan få vara den som gör det jag mår bra av.

Barnen inte så sjuka så de ligger nedbäddade i soffan framför en film utan måste underhållas för att inte ryka ihop så att Lillprinsen slipper åka på stryk som igår. Men de är ändå inte tillräckligt friska för att börja äta mat så när Lillprinsen hämtar sin pågående Piggelin i frysen orkar jag inte stå emot.

Nu är de inne på andra glassen och samsas för en stund framför Alfons på iPaden. Tänker att de säkert behöver fylla på vätskenivåerna och låter dem hållas. Mest för att jag inte orkar något annat. Orkar inte lyssna till:

Jag går inte på nåt schema längre. Jag tänker INTE göra det som du säger.

och så vidare. Det är jag som är mamma och det är jag som ska visa vägen. Men vem visar mig vilken väg jag ska gå?

20120227-124522.jpg

bilder lånade från webben.

2 thoughts on “Vem visar mig vägen?

  1. Känner med dig… Vet så väl hur tröttheten tar över & hur tålamodet sinar när man själv inte mår bra.. Hoppas mannen kryar på sig snabbt så du kan få din välbehövliga ‘laddar-tid’. Vi (6 personer) har löst av varandra här hemma i närmare 2 månader nu & jag är inne på min andra sväng med flunsan. Det är inte lätt att vara sjuk & samtidigt ta hand om väckning, lämning, hämtning, middagsfix & nattning. Det är bara hoppas att det kommer en tid (SNART) där vi alla kan få ta igen oss & ladda batterierna fulla med pedagogisk superenergi!! 😉 krya på er! Håller tummarna för att det går snabbt över nu! Skickar STORA STYRKEKRAMAR!

Kommentera

