Glädjande nyheter mitt i sjukan

En prinsessa är född. Jag gratulerar de stolta föräldrarna!!

En liten fundering finns inom mig bara, vad händer om det skulle visa sig vara ett funktionshindrat barn? Eller om hon skulle drabbas av en förlossningsdepression? Jag menar hon är ju utsatt för ganska så mycket press (understatement), och man kan ju aldrig veta vem som drabbas.

Och så har vi fått kallelse från Neuropsykiatriska resursteamet i Farsta!! För oss är det en än större nyhet än lilla sessan som med tiden ska bli Drottning. Vi har ju vår egen sessa.

I början på mars ska vi dit på ett första möte, tillsammans med Prinsessan. Sen funderar jag på om det bara är ett första möte för att sen vänta på att utredningen ska komma igång. Jag har förstått att de flesta jobbar så, men att NU-teamet aldrig kallar till ett första möte innan de drar igång själva utredningen. Jag får väl ringa och kolla när jag känner mig lite friskare. För nu har jag smittats av årets influensaepidemi. Precis lagom till att Prinsessan börjar piggna till och bli rastlös och vill ha nåt att göra, samtidigt som hon fortfarande är för trött för att göra det. Hon orkar mest bara gnälla och tjata.

Kommentera

