Visar nya sidor

Idag/ikväll har Prinsessan visat nya sidor även för M.

Hon blev arg, räckte ut tungan sa dumma saker och sa att ”min mamma kommer bli jättearg på dig när jag berättar” när M tog ifrån henne en ficklampa när hon lyste dem rätt i ögonen.

När jag kom hem strax innan nio var de inte i närheten av att somna. M svettades lite lätt och pustade över att få lite avlastning för att de skulle somna.

Välkommen till vår familj

svarade jag med ett snett leende. Mannen sa visst nåt liknande när han kom strax efter. Hon (och jag) somnade slutligen 22.20.

Några månader före jul, oktober kanske, hade vi faktiskt en period när båda barnen sov runt kl 20, eller 20.30. Jag hade utbildning på telefon som började kl 20 och den fick jag till nätt och jämt en kväll i veckan. Om det var nån annan som nattade vill säga. Nu är det inte ens att tänka på att boka in något samtal på kvällen.

Vad fort det har gått utför alltihop.

Kommentera

