En sån där dag igen, fast nu är det min

M hjälper mig med min bokföring och det var meningen att vi skulle göra lite saker idag innan M skulle hämta barnen på dagis.

Prinsessans ångest för att komma iväg till dagis idag, som gjorde att jag med kort varsel blev tvungen att ställa in en klient (not good) och till slut kunde lämna henne direkt på utflyktsplatsen gav mig själv så pass mycket ångest så jag har inte fått något gjort. Noterade direkt hur jag inte ville titta på M och minns alla tillfällen under mina depressioner som det har varit samma sak. Jag skyddar mig. Vill inte se och måste titta bort för att ta in instruktionerna. Har alla det så?

Mitt i vårt möte ringer rektorn och eftersom jag sökt henne behövde jag ta det. Blev inte så mycket klokare men fick gnälla av mig och tala om vissa saker som jag tror att hon ändå tog in. Men det är ett helt annat inlägg.

När det samtalet väl var slut skulle M gå för att hämta barnen och jag blir själv sittande här med mina papper igen. Det var ju det jag inte orkade. Till råga på allt behöver jag bli klar och gå hemifrån innan M kommer med barnen. Det blir lugnast så för alla. Om jag inte ska ge upp min egna kväll för att vara hemma istället. Och det orkar jag inte heller. Så… det är bara till att plocka ihop och gå.

One thought on “En sån där dag igen, fast nu är det min

  1. Känns igen…man bli superstressad av att barnet krånglar=vi blir försenade…då får man som mamma hjärtklappning, svettas…usch. Sen känns det som man gjort ett halvt dagsverke INNAN man kommer till jobbet 😦

Kommentera

