Bra förälder eller inte?

Det är lätt att ha ett bra möte när man har med bra föräldrar att göra.

Det var svaret jag fick från fina psykologen på BUP när jag tackade för ett bra möte i förra veckan. Gissa att det var skönt att få höra. Egentligen är jag inte alls osäker på min mammaroll och om jag gör saker rätt för min dotter.

Jag är extremt närvarande, jag ser henne, hör henne och förstår henne i det mesta hon går igenom. Även om jag inte alltid fattar HUR. Jag svarar henne på ett lågaffektivt sätt (när jag själv har tålamodet och inte är alldeles för trött eller mitt i PMS-tillstånd) och vi tar oss igenom de flesta svårigheter utan några större konflikter just nu. Så att jag är en bra förälder för henne tvivlar jag egentligen inte på.

Det är bara det att jag inte kan få förskolan att förstå hennes svårigheter. De svarar inte på det vi efterfrågar. Lite som God dag yxskaft blir det i deras svar till oss. Jag ber tydligt om A och B men får istället ett Q till svar. Rätt långt ifrån A och B alltså.

 

Kommentera

