När andra går till pulkabacken är jag glad att hon får på sig kläderna…

Sitter i köket med Lillprinsen intill. Han leker med iPaden sen en bra stund tillbaka. Har inte rört sig från stolen på ett par timmar nu. Förutom att han stänger av appen om det inte händer något inom tio sekunder så har han en ängels tålamod och är så nöjd där han sitter.

Prinsessan är utlånad till en granne. En ”extramormor” som så gärna leker med barnen någon gång ibland. Två timmar ska hon vara där, från frukost till lunch.

Själv har jag suttit lugnt vid datorn och surfat på datorn och emellanåt hjälpt honom att starta någon liten film på youtube.

Ute har snön äntligen kommit och jag ser grannbarn gå både till pulkabacken och komma hem igen. Själv är jag glad att vi lyckades få på henne kläderna så hon kunde komma iväg till grannen och få lite egen uppmärksamhet en stund. Plus att jag hinner uppleva hur det kan vara att ha en tvååring hemma utan att det är så vansinnigt intensivt hela tiden. Jag laddar batterierna tills det är förskola i morgon igen.

 

Kommentera

