Tar mig friheten till tanketid

När andra (läs normalstörda familjer) firar helg och passar på att åka till badhus eller göra andra härliga utflykter tillsammans njuter vi av att få vara hemma och slippa allt trix för att få Prinsessan med på tåget för att komma iväg utanför dörren. Om det inte är något som hon tycker är riktigt roligt och själv ber om att få göra. Då kan det gå lättare.

Nu har jag haft ”turen” att få vara hemma först med LillPrinsen i måndags och sen med Prinsessan från i onsdags så jag har ett skrikande behov av egen tanketid. Så nu sitter jag med datorn och en god laktosfri latte på det lokala fiket i närheten. Här kan jag hänga i några timmar. Sen ska jag fixa kontrakt på ett rum där jag kan hålla hus på tisdagar.

Innan jag gick ritades ett noggrant schema över dagen, fram till efter mellis då hon själv ritade in LEK. Se själva hur fint det blev.

20120114-105557.jpg

Hon har ritat mig och sig själv. Huvud, haka, mage, snippa, ben och armar. Ögon, mun och panna. Fingrar som växer ut. Det stora på min mage är mitt hjärta. Känns skönt att det är så stort för det är så jag gärna vill se mig själv.

Hon har själv ljudat bokstäverna till L E K och skrivit dem. Fina tjejen. Mammas Prinsessa.

Kommentera

