Som en magnet

Prinsessan är som en magnet.

Ibland vänds den frånstötande sidan till och det går inte att göra något för att få komma nära. Ta på henne, krama henne, trösta henne, ge henne frukost i fel färg på skålen. Inget går. Med lite humor kan det gå, efter ett tag.

Andra stunder vänds magneten åt andra hållet och den är hårdare än sten. Då får jag inte en sekund för mig själv. Kan inte äta utan att hon ska hänga i mina armar, kramas eller klappa på mig.

På nätterna är den ofta mycket starkare än jag önskar. Hon ligger på tvären i sängen och SKA ligga med sina ben över mitt bröst. Accepterar inte när jag flyttar undan dem. Inatt tog jag min kudde och la mig i andra änden på sängen istället. Klart att hon sovandes kände av det och flyttade efter. Nu ännu närmare.

Allt jag vill är att få sova ostört några timmar i taget. Är det inte hon så är det Prinsen. När ska det ta slut?

Kommentera

