Vart köper man en sån där guldvåg?

Här vägs orden på guldvåg vissa dagar. Det är värre när hon är trött såklart.

Läggningen igår började toppen å Prinsessans sida. Prinsen däremot var troligen övertrött av att inte ha sovit på dagen på förskolan. Han snurrade bara runt och ville inte ligga stilla. Han ville inte vara i sängen alls. När Prinsessan blev så pass trött så att hon hittade på allt för att INTE somna tog mitt tålamod slut. Pappan kom in och la sig intill Prinsen som plötsligt blev lugn och la sig ner på min mage. Prinsessan gosade plötsligt också in sig med huvudet på mitt bröst, vilket är väldigt ovanligt. När Prinsen sjönk ner intill min axel flyttade jag huvudet ett par centimeter för att kunna vara nära dem båda. Detta påverkade inte Prinsessans ställning alls. Ändå utspelades följande scenario:

P: Vad gjorde du mamma?
Jag: Jag flyttade mig lite så att jag kan vara nära er båda.
P: Nää, det är ingen som bryr sig om mig. Ingen bryr sig om mig eller hartid med mig.

Hon dröp av och jag gissar att hon kröp upp i min säng istället. Jag nattade klart Prinsen och eftersom jag frustrerat sa att jag inte skulle komma efter henne, fick jag väl lov att hålla mitt ord och skickade ut mannen istället för att se om han tilläts torka några tårar. När han väl hade somnat och jag kom ut igen var allt som bortblåst förutom att vilket ord som helst som jag sa hade kunnat försätta henne i samma. Vi pratade om vad som hänt och hur vi kan göra för att det ska funka utan gråt och skrik. Det är jobbigt för oss alla. Hon håller med.

Ett par utbrott senare somnade hon till slut, halv tio. Själv var jag matt, trött och uppgiven.

Vart köper man en sån där guldvåg där man kan väga sina ord? Jag orkar inte mer just nu. Vaknade dessutom i morse av att jag blev sparkad i sidan för att jag låg i vägen. Trots att hon hade gott om plats åt andra hållet…

Kommentera

