Gott nytt jobbigt år

Egentligen borde det vara ett positivt inlägg här om året som gått, och om det spännande nya året som ligger framför oss.

Det inlägget uteblir. Livet känns inte så positivt just nu. Mest tungt och påfrestande och det enda jag ser framför mig detta år är hur vi ska anpassa oss för att Prinsessan ska må så bra som möjligt. Den kommande utredningen och hur förskolan kan ta till sig det vi ser att hon behöver för att orka. Till hösten byter hennes grupp byggnad och ska gå i skolbyggnaden med skolbarnen, fast hon bara är fem år. Ingen trygg avgränsad dagisgård längre.

De stunder jag lever upp är när jag får busa ostört med lillPrinsen. Höra hans tvååriga kluckande skratt och njuta när jag ser hur hela han trivs och har roligt. Hur buset i hans ögon glittrar. När han vänder sig om och backar mot mig så att jag ska lyfta upp honom eller när han ser mig och säger:

pinna mamma, pinna mamma

och rusar emot mig och kramar mina ben. Han är min kärlek. Så varm och så go.

Jag ser fram emot ett år till med både Prinsen och Prinsessan, även om njutningen och glädjen just nu är så mycket större med Prinsen.

Gott nytt år 2012

Kommentera

