Återblickar på en 2-åring, del 3

Efter en läggning hemma själv med båda barnen. Prinsessan 2,5 år och Prinsen endast 3 mån.

”Jag började i god tid för att få till det med humöret i behåll (inte lätt vissa dagar). Idag var det både matvägran och blöjvägran på schemat. Lillebror höll sig rätt nöjd i sin säng under mobilen medan jag lirkade med Storasyster. Äntligen var hon på G och jag skulle bara sätta honom i selen så han kunde somna där under tiden.

Det sparkades och hette ”dumma mamma”, ”dumheter” och annat ”roligt” innan jag tog till det beprövade vällingtricket. Påfyllning av flaskan brukar göra susen. 50 ml var det som behövdes. Längtade efter Pappan och sa ”Pappa älskar mig. Jag älskar min XX (pappa vid namn)”.

”Du älskar inte mig”. Ouch!

Klart att det blir bråkigt och jobbigt om hon tror att jag inte älskar henne för att jag blir arg och irriterad. Vi pratade om det lite och vips så sov hon utan vare sig napp eller sång.”

Kommentera

