Återblickar på en 2-åring, del 2

Följande konversation hade vi vid middagen en gång när hon var 2 år och 3 mån. Frågorna upprepades med allt ifrån 30 sek till 10 minuters mellanrum. Liknande konversationer hade vi dagligen, flera gånger om.

Dottern: Mamma, var e pappa?
Jag: Pappa är hos din X som fyllde år igår.
Dottern: Ja må han leva, ja må han leva…. osv

Dottern: Mamma, var e pappa?
Jag: Han är hos X.

Dottern: Mamma, var e pappa?
Jag: Han är hos X.
Dottern: Aa X.

Dottern: Mamma, var e pappa?
Jag: Ja, var är pappa?
Dottern: Ja?
Jag: Hos X.

Dottern: Mamma, var e pappa?
Jag (börjar tröttna på den smått ensidiga konversationen): Jag vet inte, vet du var pappa är?
Dottern: Ja, hos X.

Dottern: Mamma, var e pappa? Hos X, (kom svaret innan jag ens han öppna munnen för att ställa min motfråga.)

Dottern: Mamma…. (tystnad)…………….. var é pappa?

 

Kommentera

