Vill vara med oss alla, samtidigt

Jag läste någonstans idag att barn med asperger har svårt att ljuga, de förstår inte, och de säger direkt vad det är de tänker. De har svårt att förstå att andra kan bli sårade om man säger precis som man tycker.

För en liten stund sen vaknade Prinsessan för att gå och kissa.

P: Jag vill inte vara bara med dig mamma. 

Jag: Jaså?

P: Nej, jag vill vara med pappa, Prinsen och dig.

Jag: Ja, du vill vara med oss allihop samtidigt?

P: Ja.

Om det inte vore så att hon senaste tiden helst velat sitta ihop med mig så hade jag kanske tagit illa vid mig och inte frågat vidare hur hon tänkte. Men nu förstod jag att det var något annat som låg bakom hennes kommentar.

Kommentera

