Om att bli tagen på allvar

Vi har tagit upp med förskolan att vi är oroliga för hur Prinsessan mår. I början på förra veckan tog jag den första kontakten mer konkret då jag sa att vi tror hon möjligen har ADD eller liknande (hade då inte insett autismspektrat alls).

Nu har det gått över en vecka. Vi har fortfarande inte något möte inbokat och det gör mig både nervös, irriterad och orolig.

  • Nervös för vilket barn jag möter när jag ska hämta. Urvriden trasa som trillar ihop utanför grinden eller en glad och uppåt tjej som ändå svarar ”inte så bra” när jag frågar hur hon haft det.
  • Irriterad över att de inte verkar ta vår oro på allvar. De är tre i personalgruppen för hennes grupp om 24 barn (bara en sån sak) och en av dem var fortfarande inte ens informerad om vad vi som föräldrar misstänker att vårt barn har problem med. Ska det verkligen behövas ett möte med oss för att hela personalgruppen ska få en chans att hantera henne utifrån ett lite annat perspektiv?? Och hur svårt är det att planera in en tid och boka in det med oss?
  • Orolig över hur hon har det på dagarna. Hur mycket behöver hon kämpa med sig själv för att vara så som hon förstått att det förväntas av henne och vilka konflikter behöver hon ta med sina kompisar idag?

 

Kommentera

