Trytande tålamod

Prinsessan fick vara hemma från förskolan idag. Nyst, hostat och klagat över magont i flera dagar. Vad det magonda kommer ifrån har vi ingen aning om. Om det är för att hon har det jobbigt på förskolan, eller om det hänger ihop med förkylningen återstår att se.

Efter en hel vecka med störd sömn är jag sjukt trött och ögonen vill inte öppna sig på morgonen. Kaffe, dagsljus och lite fokus på administrativa uppgifter vore en bra idé för att ändå få ut något bra av dagen. Kaffet går an. I övrigt är persiennerna neddragna och munnen på Prinsessan går i ett. Hur många gånger har hon inte sagt att

i morgon ska vi öppna sjuans lucka mamma. 

och

jag är snorig. Inne i näsan mamma. Jag är snorig inne i näsan. Snart kommer jag att nysa. 

Snorpappret fylls var femte minut, mina ögon är små som springor och tålamodet börjar tryta. Att jag ändå har lyckats lägga en order och skriva ut en faktura är ett under.

Snart måste jag få sova en hel natt igen för att orka. Det har blivit sämre på den fronten på sista tiden. Hon vaknar i stort sett varje natt, kommer till mig och har sen svårt att somna om. Tänker och processar över hur nästa dag ska bli.

Kommentera

