En harmonisk dag, om vi bortser från…

Vi är ju alldeles nya och lite chockade över vad det är Prinsessan de facto kämpar med. Åtminstone att vi misstänker något inom autismspektrat. Bra dagar undrar jag varför jag oroar mig över huvud taget. Som idag.

Idag har hon varit harmonisk. Om vi bortser från

  • oron och stressen över att komma iväg i morse,
  • att hon var försiktig och avvaktande mot kompisarna när vi kom till förskolan,
  • att hon klagat över att hon fryser (nytt fenomen de sista veckorna bara),
  • att hon plötsligt säger att hon är hungrig (ovanligt i Prinsessans liv) och
  • att hon i flera dagar klagat över ont i magen.

Annars har dagen varit rätt bra och jag ställer mig frågan om jag ändå inte bara inbillar mig allting.

Jag tar min man som måttståck. Han brukar säga att jag oroar mig i onödan om saker, att jag tänker för mycket. Men i det här fallet är även han bekymrad. Det är ovanligt (att han är bekymrad alltså) och jag tar det som ett tecken på att jag inte bara inbillar mig. Det är skönt. Även om jag förstås önskade att det ”bara” var hos mig problemet låg.

Kommentera

